Organizacje, które wdrożyły generatywną sztuczną inteligencję Copilot już widzą korzyści.
Według najnowszego Work Trend Index, 70 % użytkowników Microsoft Copilot stwierdziło, że po zaledwie trzech miesiącach byli bardziej produktywni, a 68 % stwierdziło, że poprawiło to jakość ich pracy. A najbardziej wydajni użytkownicy Copilot zaoszczędzili ponad 10 godzin miesięcznie.
Jednak taki wzrost produktywności jest możliwy tylko wtedy, gdy firmy przyjmują celowe i programowe podejście do ich wdrażania. „Stanie się organizacją opartą na sztucznej inteligencji nie odbywa się za pomocą jednego przełącznika. Sztuczna inteligencja nie jest podobna do żadnej innej technologii, którą widzieliśmy wcześniej, co oznacza, że wymaga unikalnej strategii wdrażania i napędzania adopcji. Organizacje, które przyjmą przemyślane i celowe podejście, będą tymi, które będą czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji
Oto pięć kroków do wdrożenia sztucznej inteligencji Copilot – wraz z kluczowymi lekcjami od wiodących firm.
1. Uporządkuj swoje dane.
Czego się nauczyliśmy?
Magia Copilot polega na jego zdolności do analizowania wszystkich danych i treści w organizacji – co pozwala mu dostarczać spersonalizowane, trafne i przydatne odpowiedzi. Automatycznie dziedziczy istniejące dane Microsoft 365 i uprawnienia bezpieczeństwa, co sprawia, że przed rozpoczęciem wdrażania konieczne jest posiadanie solidnych praktyk zarządzania treścią i zarządzania danymi.
Futurystka Amy Webb radzi liderom, aby zapytali swoje zespoły: „Kiedy ostatnio przeprowadziliście audyt danych?”. Jeśli chcesz przyszłości, w której możesz uzyskać pełną wartość sztucznej inteligencji, musisz wzmocnić swoją wewnętrzną infrastrukturę. Czy wszystkie poufne pliki są odpowiednio oznaczone? Warto upewnić się, że dane są odpowiednio oznaczone, aby dostęp do nich miały tylko osoby, które powinny mieć do nich dostęp.
Jak radzą sobie pierwsi użytkownicy?
W wysoce regulowanej branży usług finansowych bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem. „Chcieliśmy znaleźć rozwiązanie AI, które zapewniłoby nam duże korzyści w zakresie oszczędności czasu, nie dając nam poczucia, że narażamy się na niepotrzebne ryzyko” – mówi Vicki Holman, właściciel platformy współpracy w Hargreaves Lansdown, brytyjskiej firmie świadczącej usługi finansowe. Dzięki Copilot dla Microsoft 365 „znaleźliśmy wysoce bezpieczną alternatywę dla rozwiązań AI, z których pracownicy korzystali poza naszym dobrze chronionym środowiskiem”.
Ponieważ Copilot automatycznie dziedziczy zasady bezpieczeństwa, zgodności i prywatności organizacji dla Microsoft 365, Holman i jej koledzy mieli pewność, że nowy system AI będzie chronił ich dane. „Mogliśmy spokojnie korzystać z Copilot, ponieważ mamy już licencje Microsoft 365 E5 i jesteśmy dojrzali pod względem bezpieczeństwa i zgodności, które już wdrożyliśmy”.
2. Podejdź świadomie do wdrożenia.
Czego się nauczyliśmy?
Aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji w sztuczną inteligencję, musisz upewnić się, że pierwsze osoby, które uzyskają dostęp, będą tymi, które uzyskają największą wartość. W przypadku Copilot odkryliśmy, że najskuteczniejsze jest podejście trzytorowe:
- Przekazanie technologii całym zespołom w ramach określonej funkcji biznesowej, takiej jak obsługa klienta lub sprzedaż. W ten sposób mogą oni dzielić się spostrzeżeniami i uczyć się od siebie nawzajem – zwielokrotniając wpływ technologii.
- Przydziel pozostałe miejsca różnym rolom i poziomom, od starszych liderów, przez administratorów IT, po kierowników projektów. Zalecamy, aby większość miejsc przypadła pracownikom niewykonawczym.
- Zdefiniuj jasne cele dotyczące sposobu, w jaki każdy zespół będzie korzystał z nowej technologii, takie jak „zmniejszenie liczby zgłoszeń” w obsłudze klienta. Pomoże to ukierunkować pracowników na najpilniejsze potrzeby biznesowe.
Co udaje się wczesnym użytkownikom?
Międzynarodowa firma technologiczna Lumen Technologies po raz pierwszy udostępniła Copilota swoim zespołom obsługi klienta oraz zespołom sprzedaży. Zespoły obsługi klienta wykorzystują sztuczną inteligencję do podsumowywania zgłoszeń , podczas gdy zespoły sprzedaży używają jej do wzbogacania interakcji z klientami o dodatkową głębię i kontekst. „Nasi pracownicy widzą natychmiastową poprawę produktywności dzięki Copilot” – mówi CEO Kate Johnson, co ostatecznie pomaga im lepiej obsługiwać klientów i ułatwia prowadzenie z nimi interesów.
3. Wyznaczenie liderów
Czego się nauczyliśmy?
Zwolennicy AI pokazują dokładnie, w jaki sposób Copilot może pomóc w codziennej pracy i zachęcają znajomych i współpracowników do wypróbowania go. Zidentyfikuj zaawansowanych użytkowników ze swojego zespołu, którzy będą przedstawicielami i upoważnij ich do prowadzenia wewnętrznych.
Inny sposób na rozpoczęcie: zleć swoim pracownikom nakręcenie krótkich filmów w stylu mediów społecznościowych przedstawiających ich ulubione sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji w ich pracy i udostępniaj je swoim pracownikom w regularnych wiadomościach e-mail lub wysyłanych przez Teams.
Co udaje się wczesnym użytkownikom?
Nasi pierwsi liderzy Copilot w firmie Microsoft odkrywają zwinne sposoby dzielenia się swoimi umiejętnościami – i pasją – w zespołach, szybko skalując nawyki związane ze sztuczną inteligencją i pomagając wszystkim w nauce. Poprowadzili wirtualne warsztaty demonstracyjne, sesje typu: Zapytaj mnie o wszystko i kanały Copilot Teams, w których dzielą się ulubionymi podpowiedziami. Jedna z najbardziej wpływowych inicjatyw do tej pory Sesje szkoleniowe specyficzne dla funkcji, w których każdy mistrz prowadził interaktywne szkolenie ukierunkowane na codzienną pracę, na przykład w marketingu. „Oddolni mistrzowie byli kluczem do przyjęcia Copilota” – mówi Daniel Vargas, starszy dyrektor ds. marketingu produktów – i nieoficjalny ambasador Copilota – w Microsoft. „Kiedy ludzie włączają sztuczną inteligencję do swojej codziennej pracy i dzielą się rzeczami, które z nią zrobili, pomaga to innym dostrzec potencjał i inspiruje ich do samodzielnego odkrywania technologii”.
4. Priorytetyzacja umiejętności.
Czego się nauczyliśmy?
Bez ciągłego szkolenia sztuczna inteligencja nie będzie miała większego wpływu na wyniki finansowe. Dlatego tak ważne jest tworzenie i utrzymywanie wirtualnych przestrzeni, w których ludzie mogą dzielić się wskazówkami, zadawać pytania i znajdować zasoby. Organizacje powinny zachęcać ludzi do dzielenia się najpotężniejszymi podpowiedziami AI ze swoimi zespołami, mówi A.J. Brush, badaczka interakcji człowiek-komputer i Partner Group Manager w Microsoft.
Co udaje się wczesnym użytkownikom?
Aby jak najlepiej wykorzystać Copilot, Morula Health, mała firma świadcząca usługi w zakresie regulacyjnego pisania tekstów medycznych dla branży opieki zdrowotnej, stworzyła własną bibliotekę podpowiedzi. Dzielenie się świetnymi podpowiedziami pomaga zespołowi oszczędzać czas, gdy używają Copilot do śledzenia elementów działań, pisania pierwszych wersji blogów i redagowania dokumentów. Proces ten, jak mówi Philip Burridge, dyrektor ds. operacyjnych i strategii w Morula, „zapewnia stałą wysoką jakość produkcji, pozwalając nam na płynną integrację technologii bez uszczerbku dla spójności”.
5. Pomagamy ludziom budować nowe nawyki w pracy
Czego się nauczyliśmy?
Aby zbudować organizację opartą na sztucznej inteligencji, liderzy muszą pomóc swoim zespołom w przyjęciu nowego sposobu myślenia i nawyków. Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek projektu, dokumentu, wiadomości e-mail lub prezentacji należy najpierw zadać sobie pytanie: w jaki sposób sztuczna inteligencja może mi pomóc w tym zadaniu?
Efektywna praca ze sztuczną inteligencją wymaga umiejętności delegowania zadań, dokonywania właściwego osądu i stosowania wiedzy specjalistycznej – innymi słowy, trzeba myśleć jak menedżer. Konieczne będzie również ponowne nauczenie się wyszukiwania. W naszej globalnej ankiecie przeprowadzonej wśród 18 100 osób respondenci stwierdzili, że spędzają więcej czasu na wyszukiwaniu informacji (27%) niż na ich tworzeniu (24%), komunikowaniu się (24%) lub konsumowaniu (25%). Sztuczna inteligencja łagodzi ten ból, skanując cały wszechświat danych – wiadomości e-mail, spotkania, czaty, dokumenty i nie tylko, a także sieć – w celu znalezienia tego, czego szukasz.
Jak radzą sobie pierwsi użytkownicy?
W dziale Crop Science firmy Bayer, globalnego przedsiębiorstwa koncentrującego się na opiece zdrowotnej i rolnictwie, badacze i naukowcy zajmujący się danymi mogą używać kilku kluczowych fraz w Copilot w Teams, aby szybko zlokalizować badania i modele predykcyjne w innych miejscach w firmie. Za pomocą dostosowanej wtyczki Teams, Copilot nie tylko wywołuje odpowiednie modele, ale także identyfikuje, kto jest odpowiedzialny za badania – ułatwiając połączenie się ze źródłem eksperckim na określony temat.
W jednym przypadku badacz w Stanach Zjednoczonych pracował nad projektem, którego ukończenie wymagałoby znacznej ilości czasu. Korzystając z Copilot do zbadania innych modeli tworzonych w firmie, badacz zidentyfikował model predykcyjny opracowany przez badacza w Niemczech, zapobiegając opracowaniu duplikatu modelu. Zaoszczędziło to od dwóch do trzech miesięcy pracy i przyspieszyło czas potrzebny na dostarczenie rozwiązania rolnikom.
W globalnej agencji reklamowej dentsu, Copilot całkowicie zmienił przepływ pracy. „Wcześniej siedzieliśmy z klientem na sesji, wspólnie wymyślaliśmy pomysły, zabieraliśmy te informacje, a kilka dni lub tygodni później wracaliśmy z kreatywnymi wizualizacjami tych pomysłów” – mówi James Thomas, Global Head of Technology w Dentsu Creative. „Dzięki Copilot mamy już wizualizacje i wstępne pomysły na to, jak mogłyby wyglądać wstępne projekty, co oznacza, że możemy szybciej dojść do właściwego pomysłu”.
Sztuczna inteligencja może przekształcić Twoją organizację, ale tylko wtedy, gdy przyjmiesz ją z zamiarem i strategią. I chociaż nie ma jednego uniwersalnego podejścia do tego, jak zrobić to dobrze. Te spostrzeżenia mogą pomóc liderom, którzy chcą jak najlepiej wykorzystać swoją inwestycję w sztuczną inteligencję.
źródło : The Right Way to AI (microsoft.com)
Zapraszamy do zapoznania się z możliwościami jakie oferuje Copilot w Microsoft 365!
Microsoft 365 Copilot (teleaudyt.pl)
Zrewolucjonizuj Swoją pracę! Microsoft Copilot Twoje biznesowe narzędzie AI
Warto Zobaczyć:
Teleaudyt | Fabryka Kart Trefl | Profesjonalna obsługa informatyczna | Wsparcie IT | (youtube.com)
Dlaczego warto przejść na Microsoft Teams? (teleaudyt.pl)
Copilot w Microsoft 365 – AI na wyciągnięcie ręki – Firma informatyczna Teleaudyt
Szkolenia dla firm – Teleaudyt
Telefon: 12 306 77 66
E-mail: kontakt@teleaudyt.pl
Formularz kontaktowy: Formularz kontaktowy
Microsoft Copilot : Dowiedz się więcej