Osiem miesięcy temu wystartował Copilot dla Microsoft 365. Teraz wszyscy chcą wiedzieć czy generatywna sztuczna inteligencja naprawdę zmieni pracę i w jaki sposób?
Nowe dane pokazują, że wzrost produktywności jest realny. Przeprowadziliśmy badania przy użyciu ankiet i eksperymentów, aby dogłębnie zrozumieć, w jaki sposób Copilot zmienia pracę? Już teraz Copilot sprawia, że ludzie są bardziej produktywni i kreatywni oraz oszczędzają czas. Pierwsi użytkownicy nie chcą wracać do pracy bez niego: 77% stwierdziło, że nie chce rezygnować z Copilota!
A to dopiero początek. W miarę rozpowszechniania się generatywnej sztucznej inteligencji w pracy, prawdziwą szansą jest nie tylko przekształcenie osobistej produktywności, ale także zwiększenie możliwości całej organizacji. Copilot wyznacza nowy punkt odniesienia – taki, w którym każdy pracownik zdobywa umiejętności pisania, projektowania, kodowania, analizowania danych i nie tylko. Wzmacnia też wiedzę specjalistyczną, zmieniając pracę z dobrej w wyjątkową.
Pierwsze spojrzenie
Oto, co wyróżniło się w naszych badaniach:
70% użytkowników Copilot stwierdziło, że są bardziej produktywni, a 68% stwierdziło, że poprawiło to jakość ich pracy.
Ogólnie rzecz biorąc, użytkownicy byli o 29% szybsi w serii zadań (wyszukiwanie, pisanie i podsumowywanie).
Użytkownicy byli w stanie nadrobić zaległości po opuszczonym spotkaniu prawie 4 razy szybciej.
64% użytkowników stwierdziło, że Copilot pomaga im spędzać mniej czasu na przetwarzaniu wiadomości e-mail.
85% użytkowników stwierdziło, że Copilot pomaga im szybciej uzyskać dobry pierwszy szkic.
75% użytkowników stwierdziło, że Copilot „oszczędza mój czas, znajdując wszystko, czego potrzebuję w moich plikach”.
77% użytkowników stwierdziło, że po skorzystaniu z Copilot nie chce z niego rezygnować.
1.Dostrzegany wzrost produktywności dzięki Microsoft Copilot
Przeprowadziliśmy ankietę wśród 297 użytkowników naszego programu wczesnego dostępu Copilot dla Microsoft 365, aby dowiedzieć się, w jaki sposób korzystają z Copilot?
Od spotkań po tworzenie dokumentów. Ogólnie rzecz biorąc, zgłosili oni wzrost produktywności i oszczędność czasu zgodne z korzyściami, jakich doświadczyli programiści korzystający z GitHub Copilot.
Użytkownicy Copilot są bardziej produktywni i szybciej kończą pracę:
70% użytkowników Copilot stwierdziło, że są bardziej produktywni.
73% stwierdziło, że może szybciej wykonywać zadania.
64% stwierdziło, że Copilot pomaga im spędzać mniej czasu na przetwarzaniu wiadomości e-mail.
85% stwierdziło, że Copilot pomaga im szybciej uzyskać dobry pierwszy szkic.
87% stwierdziło, że Copilot ułatwia rozpoczęcie pracy nad pierwszą wersją roboczą.
86% stwierdziło, że Copilot ułatwia nadrobienie zaległości.
84% stwierdziło, że Copilot ułatwia podejmowanie działań po spotkaniu.
75% stwierdziło, że Copilot oszczędza czas, znajdując wszystko, czego potrzebują w swoich plikach.
71% stwierdziło, że oszczędza czas na przyziemnych zadaniach.
Copilot poprawia jakość i kreatywność:
68% stwierdziło, że poprawiło to jakość ich pracy.
57% stwierdziło, że dzięki temu są bardziej kreatywni.
68% stwierdziło, że Copilot pomógł im rozpocząć proces twórczy.
72% stwierdziło, że pomógł im generować pomysły podczas pisania.
Copilot zmienia sposób, w jaki użytkownicy spędzają czas
67% stwierdziło, że Copilot pozwala im zaoszczędzić czas, dzięki czemu mogą skupić się na ważniejszych zadaniach.
Średnio użytkownicy zgłaszali dzienną oszczędność czasu wynoszącą 14 minut, czyli 1,2 godziny tygodniowo.
22% osób stwierdziło, że oszczędza ponad 30 minut dziennie.
Jeśli użytkownicy zgłosili, że oszczędzają więcej niż 30 minut dziennie, zapytaliśmy ich, na co przeznaczają ten zaoszczędzony czas.
Najczęstszą odpowiedzią była praca w skupieniu (53%), a prawie nikt nie poświęcał go na zadania administracyjne, takie jak wprowadzanie danych (7%).
Jednak drugą najczęstszą odpowiedzią było wykorzystanie tego czasu na dodatkowe spotkania (16%) – co może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego, przy już i tak dużym obciążeniu spotkaniami.
Te oszczędności czasu są niezwykłe, ale kluczowe dla wszystkich będzie mądre reinwestowanie zwróconego czasu.
Copilot sprawia, że ludzie są bardziej produktywni i kreatywni oraz oszczędzają czas
Oto jak wygląda podział według pierwszych użytkowników
Produktywność i szybkość
Jakość i kreatywność
Czas skupienia
2. Wpływ Copilota na spotkania, e-maile, wyszukiwanie informacji i pisanie
Oprócz badań jakościowych, postanowiliśmy określić ilościowo wzrost produktywności Copilot poprzez badania obserwacyjne czterech elementów składowych pracy opartej na wiedzy: spotkań, poczty elektronicznej, wyszukiwania informacji i pisania. Wiemy, że cyfrowy dług, który odczuwają ludzie, jest prawdziwy. Nasi najwięksi użytkownicy platformy Microsoft 365 otrzymują ponad 250 wiadomości e-mail dziennie, a także wysyłają i odbierają 150 czatów1, a liczba spotkań w usłudze Teams na osobę wzrosła 3-krotnie w skali globalnej od 2022 roku.
Dzięki Copilot ludzie oszczędzają czas na kluczowych zadaniach
Wyniki ilościowe pokazują, że Copilot zwiększa szybkość wykonywania zadań, takich jak pisanie, podsumowywanie spotkań i wyszukiwanie informacji.
Badanie 1: Dzień z życia
Pierwsze badanie symulowało dzień z życia pracownika wiedzy w szeregu zadań. Podzieliliśmy 147 osób na dwie grupy, jedną pracującą z Copilotem i jedną bez niego. Poprosiliśmy ich o wykonanie trzech zadań: wyszukanie informacji w wielu źródłach, podsumowanie nagrania ze spotkania i napisanie posta na blogu.
Użytkownicy Copilot wykonali zadania szybciej – zachowując jakość i dokładność:
- Użytkownicy byli o 29% szybsi we wszystkich trzech zadaniach, zajmując 29 minut i 42 sekundy, w porównaniu do 42 minut i 6 sekund.
- W przypadku samego zadania pisania, pierwsza wersja robocza z Copilot zajęła 8 minut i 12 sekund w porównaniu do 13 minut i 48 sekund.
- We wszystkich trzech zadaniach nie było statystycznie istotnej różnicy w dokładności.
- Panel Large Language Model (LLM) ocenił również blogi napisane z Copilotem i bez niego. Nie było statystycznie istotnej różnicy w jakości.
Copilot faktycznie zmniejsza ciężar pracy:
- Użytkownicy Copilot nie tylko wkładają mniej wysiłku – czują, że też to robią.
- 85% użytkowników stwierdziło, że Copilot zmniejszył wysiłek związany z wykonywaniem zadań.
Badanie 2: Opuszczone spotkanie
Tutaj przyjrzeliśmy się konkretnie Copilotowi w Teams, gdzie do tej pory widzieliśmy największe wykorzystanie Copilota. Podzieliliśmy 60 pracowników Microsoft na dwie grupy, jedną z Copilotem i jedną bez, i poprosiliśmy ich o podsumowanie spotkania, które przegapili. 35-minutowe nagrane spotkanie zawierało przesłuchania, debaty i dyskusje nie na temat, aby utrudnić zadanie i nadać mu charakter prawdziwego spotkania.
- Użytkownicy Copilot podsumowali spotkanie prawie 4 razy szybciej (3,8), w 11 minut i 13 sekund, w porównaniu do 42 minut i 34 sekund.
- Użytkownicy Copilot czuli się 2x bardziej produktywni.
- Użytkownicy Copilot uznali to zadanie za o 58% mniej wyczerpujące.
- Zgodnie z oczekiwaniami, zaobserwowaliśmy niewielki spadek kompleksowości. Z 15 szczegółów spotkania, aby uzyskać doskonały wynik podsumowania, użytkownicy Copilot uwzględnili 11, podczas gdy użytkownicy kontrolni uwzględnili 12.
Badanie nr 3: Skuteczność wiadomości e-mail
Poprosiliśmy również 62-osobowy zespół o ocenę jasności i zwięzłości wielu wiadomości e-mail, niektórych napisanych z pomocą Microsoft Copilot, a niektórych bez. Uczestnicy badania nie wiedzieli, które wiadomości zostały napisane przy użyciu Copilot.
- E-maile napisane za pomocą Copilot zostały ocenione jako o 18% bardziej przejrzyste.
- E-maile napisane za pomocą Copilot zostały również ocenione jako o 19% bardziej zwięzłe.
- Uczestnicy ocenili e-maile napisane za pomocą Copilot o 25% wyżej w kategorii „Sam nie mógłbym powiedzieć tego lepiej”.
„Widzimy znaczący wpływ na nasze codzienne życie; robi różnicę, gdy jesteśmy w stanie szybciej znaleźć informacje lub wyświetlają nam się odpowiednie treści. Jesteśmy bardziej zwinni, Microsoft Copilot pomaga nam mieć odpowiednie informacje na wyciągnięcie ręki”
Badanie 4: Obciążenie związane z wyszukiwaniem
Poprosiliśmy 163 uczestników, 80 z Copilotem i 83 bez, o powtórzenie zadania polegającego na zebraniu informacji z wielu źródeł – wyszukiwanie informacji w plikach, e-mailach i kalendarzach. Poprosiliśmy badanych, aby wyobrazili sobie, że dołączają do działu zaopatrzenia fikcyjnej firmy. Ich zadaniem było uzyskanie informacji na temat polityki zakupowej firmy (co wymagało przeszukania plików firmy), na temat tego, jakiego rodzaju pomocy potrzebował ich fikcyjny menedżer (co wymagało przeszukania wiadomości e-mail) oraz na temat terminów dwóch nadchodzących spotkań (co wymagało przeszukania kalendarza).
- Użytkownicy Copilota byli o 27% szybsi, kończąc w 17 minut i 54 sekundy, w porównaniu do 24 minut i 18 sekund.
- Nie odnotowano statystycznie istotnych zmian w dokładności pomiędzy obiema grupami.
3. Problemy i możliwości dla poszczególnych zadań
Widzimy szersze możliwości dla Copilot w zakresie wywierania wpływu na organizację na dużą skalę w każdej funkcji. Przyjmujemy podejście polegające na uczeniu się wszystkiego, zaczynając od naszych własnych sprzedawców i działu obsługi klienta.
Sprzedaż
Przeprowadziliśmy ankietę wśród 133 sprzedawców Microsoft, którzy korzystają z Copilot for Sales co najmniej raz w tygodniu. Oto, co znaleźliśmy:
- Użytkownicy zaoszczędzili średnio 90 minut tygodniowo.
- 83% stwierdziło, że Copilot for Sales zwiększa ich produktywność.
- 79% stwierdziło, że zmniejsza ilość pracy administracyjnej, którą muszą wykonać.
- 78% stwierdziło, że pomaga im zachować płynność pracy.
- 73% stwierdziło, że mogą łatwiej wykonywać zadania.
- 68% stwierdziło, że mogą aktualizować swoje systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM) przy mniejszym wysiłku.
- 67% stwierdziło, że są w stanie spędzać więcej czasu ze swoimi klientami.
- 64% stwierdziło, że pozwala im to lepiej spersonalizować relacje z klientami.
- 58% stwierdziło, że szybciej znajduje potrzebne informacje CRM.
Copilot for Sales zapewnia sprzedawcom lepszy sposób pracy
Obsługa klienta
W innym badaniu oceniliśmy, w jaki sposób Copilot w Dynamics 365 Customer Service wpłynął na produktywność agentów w okresie od kwietnia 2023 r. do lipca 2023 r. w zespole Customer Service and Support (CSS) firmy Microsoft, jednej z największych organizacji obsługi klienta na świecie. Przebadaliśmy dwie grupy: 6500 agentów, którzy korzystali z Copilot i grupę kontrolną 5000 agentów, którzy nie korzystali z Copilot.
- Agenci korzystający z Copilot mieli o 12% krótszy czas poświęcony na rozwiązanie sprawy.
- 10% spraw, które normalnie wymagają współpracy z innymi pracownikami, zostało rozwiązanych niezależnie, gdy agenci mieli dostęp do Copilota – co oznacza, że mniej klientów musiało zostać wstrzymanych.
Bezpieczeństwo
Istnieje również pilna potrzeba, aby Copilot pomógł wypełnić lukę w umiejętnościach pracowników zajmujących się cyberbezpieczeństwem, z 3 milionami nieobsadzonych stanowisk na całym świecie, ponieważ cyberzagrożenia stają się coraz częstsze i poważniejsze. W jednym z badań sprawdziliśmy, w jaki sposób Copilot for Security może pomóc obrońcom, niezależnie od ich poziomu wiedzy. Porównaliśmy wyniki 149 początkujących analityków bezpieczeństwa podzielonych na dwie grupy, jedną z Copilotem i jedną bez niego. Obie grupy zostały poproszone o zidentyfikowanie skryptów używanych przez cyberprzestępców, utworzenie raportów o incydentach i określenie odpowiednich kroków naprawczych.
Wyniki pokazały:
- Użytkownicy Copilot byli o 44% dokładniejsi i o 26% szybsi we wszystkich zadaniach.
- 86% stwierdziło, że Copilot for Security pomógł im poprawić jakość ich pracy.
- 83% stwierdziło, że Copilot zmniejszył wysiłek potrzebny do wykonania zadania.
- 86% stwierdziło, że Copilot zwiększył ich produktywność.
- 90% stwierdziło, że chce korzystać z Copilot następnym razem, gdy będą wykonywać to samo zadanie.
Przekształcanie procesów biznesowych za pomocą sztucznej inteligencji
Przeprowadziliśmy ankietę wśród 18 100 osób w 12 krajach w sześciu kluczowych funkcjach, aby lepiej zrozumieć szersze możliwości generatywnej sztucznej inteligencji w zakresie fundamentalnej transformacji procesów biznesowych. Ogólnie rzecz biorąc, ludzie powiedzieli nam, że toną w cyfrowym długu. Szacują, że spędzają więcej czasu na wyszukiwaniu informacji (27% dnia) niż na ich tworzeniu (24%), komunikowaniu się (24%) lub konsumowaniu (25%). Twierdzą też, że tylko połowa (50%) informacji, które konsumują każdego dnia, jest niezbędna do wykonywania ich pracy.
Zapytaliśmy ludzi, gdzie generatywna sztuczna inteligencja może mieć pozytywny wpływ na wydajność pracy we wszystkich sześciu funkcjach. Na szczycie listy znalazło się „znajdowanie potrzebnych informacji”. Następnie zauważyliśmy unikalne potrzeby w zależności od funkcji.
- Sprzedawcy wymieniali identyfikowanie szans sprzedaży (75%) oraz ujednolicanie danych marketingowych i sprzedażowych (74%).
- Agenci obsługi klienta wymieniali inteligentne kierowanie spraw do odpowiednich agentów (70%) i wykrywanie trendów w interakcjach agenta z klientem (68%).
- W finansach pracownicy wymieniali uproszczenie sprawozdawczości finansowej (73%) i weryfikację jakości danych (72%).
Oto, w jaki sposób specjaliści ds. sprzedaży, obsługi klienta i finansów twierdzą, że sztuczna inteligencja najbardziej poprawi ich wydajność
Droga naprzód
Dane pokazują, że osobisty wzrost produktywności dzięki Microsoft Copilot jest realny i znaczący. Jednak wyjście poza indywidualne eksperymenty i zbudowanie organizacji opartej na sztucznej inteligencji będzie wymagało zaangażowania się w pracę w nowy sposób. Ci, którzy traktują Copilota nie jako wyszukiwarkę, ale jako wysoce zdolnego, nieskończenie cierpliwego i zawsze dostępnego asystenta, zyskają najwięcej.
Zbuduj codzienny nawyk z Copilotem. Podobnie jak w przypadku ćwiczeń fizycznych lub opanowania nowego języka, uświadomienie sobie wzrostu produktywności Copilot będzie wymagało celowej codziennej praktyki. Ci, którzy wcześnie zaczną budować ten nawyk, osiągną przewagę.
Myśl jak menedżer. Wykorzystanie pełnego potencjału Copilota wymaga umiejętności delegowania zadań, dokonywania właściwego osądu i stosowania wiedzy specjalistycznej – podstawowych umiejętności ludzkich w erze maszyn. Każdy pracownik będzie musiał zarządzać swoim nowym asystentem i wiedzieć, kiedy delegować zadanie sztucznej inteligencji, a kiedy zastosować własną unikalną ludzką inteligencję.
Nie marnuj odzyskanego czasu. Jednym z nowych imperatywów przywództwa jest pomoc każdemu pracownikowi w świadomym wykorzystaniu czasu zaoszczędzonego dzięki Copilot. Menedżerowie mogą poświęcić więcej czasu na coaching i opiekę nad swoimi zespołami. Sprzedawcy mogą poświęcić więcej czasu na budowanie relacji z klientami i zamykanie transakcji, a marketerzy mogą wygospodarować czas na tworzenie nowych produktów. W przyszłości wszyscy będą mieli więcej energii na satysfakcjonującą pracę, która ma największy wpływ i wartość dla organizacji.
Zrewolucjonizuj Swoją pracę! Microsoft Copilot Twoje biznesowe narzędzie AI
Warto Zobaczyć:
Teleaudyt | Fabryka Kart Trefl | Profesjonalna obsługa informatyczna | Wsparcie IT | (youtube.com)
W jaki sposób Copilot może pomóc Tobie i Twojej firmie? – Firma informatyczna Teleaudyt
Copilot w Microsoft 365 – AI na wyciągnięcie ręki – Firma informatyczna Teleaudyt
Szkolenia dla firm – Teleaudyt
Telefon: 12 306 77 66
E-mail: kontakt@teleaudyt.pl
Formularz kontaktowy: Formularz kontaktowy
Microsoft Copilot : Dowiedz się więcej