Office 365 jest zestawem ponad 20 profesjonalnych narzędzi dla każdej firmy, które usprawniają wewnętrzne procesy biznesowe. Każde z nich jest odpowiedzialne za inny filar działalności. Programów jest wiele niemniej jednak najważniejsze z nich to:
Exchange Online odpowiada za odbieranie i wysyłanie poczty – bazowo 50GB przestrzeni na pocztę na użytkownika – posiada zaawansowane filtry antyspamowe, które zwalczają niechciane wiadomości w niemal 100%. Jest alternatywą do G-Suite jak i tradycyjnych kont pocztowych takich jak g-mail, home.pl, onet.pl, wp.pl itp.
OneDrive – jest to usługa pozwalająca na przechowywanie plików. Jest alternatywą dla tradycyjnych metod przechowywania plików na komputerze czy serwerze, Dysku Google czy DropBox ’a. Usługa udostępnia aż 1 TB (1000GB) dla każdego użytkownika (możliwość zwiększenia miejsca do 5 TB). Dostęp do plików jest możliwy z każdego miejsca na świecie (pod warunkiem dostępu do Internetu lub wcześniejszym zapisaniu danego dokumentu na urządzeniu). Pozwala na udostępnianie plików innym osobom oraz na weryfikację, komu plik został udostępniony. Uprawnienia te można również odebrać jednym kliknięciem.
SharePoint – tak jak OneDrive pozwala na przechowywanie plików, z tą różnicą, że jest skierowany do zespołów i gromadzenia wyników pracy zespołowej tj. umów, faktur, prowadzenia projektów itp. Firma otrzymuje 1 TB na pliki. SharePoint jest alternatywą dla macierzy, udziałów sieciowych i nie wymaga VPN-ów do pracy zdalnej.
Teams – jest to narzędzie przygotowane do usprawniania komunikacji zespołowej. Teams udostępnia pole robocze, w którym pracownicy mogą wymieniać się wiadomościami tekstowymi, dzwonić za pomocą połączeń głosowych lub prowadzić wideo konwersację między sobą z każdego miejsca na świecie. Oprócz komunikacji każdy zespół otrzymuje swoją przestrzeń na dane (SharePoint). Tryb gościa pozwala na współpracę osobom „z zewnątrz” np. z podwykonawcami czy Klientami. Teams jest dostępny na komputery oraz urządzenia mobilne (tablety, telefony). Jest to idealna alternatywa do Slack’a, Hangouts.
Planner – to aplikacja pozwalająca na przydzielanie zadań pracownikom. Umożliwia śledzenie na jakim etapie są realizowane prace. Planner jest zintegrowany z Teams. Planner jest alternatywą do Trello – z tym wyjątkiem, że integruje się z całym środowiskiem Office 365.
Word Online – to narzędzie służące do edycji dokumentów. Dokument napisany w Wordzie zawsze zostanie otworzony poprawnie u odbiorcy. W ramach Office 365 Word Online pozwala na edycję pliku przez wiele osób w jednym czasie – oczywiście z dowolnego urządzenia. Jest alternatywą do Dokumentów Google.
Excel Online – to program do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych. Praca zespołowa nad jednym arkuszem, wersjonowanie pliku w tle, łatwa możliwość udostępniania arkuszy – to wszystko zyskujemy dzięki Office 365. Excel Online to alternatywa do Arkuszy Google.
PowerPoint Online – to narzędzie pozwalające na tworzenie profesjonalnych prezentacji na każdym komputerze czy na urządzeniu mobilnym. Autozapis do chmury gwarantuje, że w wypadku zaniku prądu cała prezentacja nie przepadnie. Alternatywa do Google Slides.
Oprócz powyższych narzędzi Office 365 zawiera mnóstwo innych – nie sposób opisać ich w jednym artykule. Zachęcamy do przeczytania pozostałych artykułów.
Przysłowiową “wisienką na torcie” Office’a 365 jest to, że posiada doskonałe funkcje kontroli danych w firmie (pozwala na łatwe wdrożenie RODO!), bieżącą analizę wykorzystania funkcji, potężne narzędzia diagnostyczne (np.. Dlaczego mój mail nie chce dojść do mojego kontrahenta? Gdzie jest problem?) oraz możliwość zarządzania urządzeniami pracowników – tzw. MDM (Mobile Device Management). O tych i wielu innych funkcjach piszemy na naszym blogu.
Chcesz zacząć przygodę z Office365?